Versie | 1.0 | Creatie datum | 25-02-2016 |
In dit proces wordt de expertise gecreeerd in die zin dat de expertise op enigerlei wijze wordt beschreven. Bijvoorbeeld in de vorm van:
- Documenten (tekst)
- Modellen en visualisaties
- Webcasts, podcasts en webvideo's
- Broncode en Voorbeeld snippets etc
- Etc
Toegang krijgen tot de expertise vraagt een filtering, analyse en visualisatie van deze expertise. Deze ontsluiting zorgt voor:
- Verwijzing naar de juiste expertise of expert
- Analyse van expertise vraag en aanbod
- het signaleren van lacunes in expertise
Gebruik van de expertise binnen een klant organisatie of anderszins bijvoorbeeld door:
- Inzet van expertise bij opleiden interne medewerkers
- Inzet bij training en instructie
- Overdracht van expertise van de ene ZP naar de andere ZP
Coordinatie van de expertise is met name het met elkaar in verband brengen van vraag en aanbod met daarbij behorende aspecten als:
- Analyse en formuleren van de (klant) vraag
- Selectie van de juiste expertise
- Bepalen van de prioriteit
- Bewaken van de planning
Ontsluiten van de vervaardige informatie en verwijzing naar de daadwerkelijke expertise
Toegang tot de expertise, informeren van gebruikers en eenvoudige expertise navigatie etc
In relatie brengen van vraag en aanbod en coordinatie van de expertise creatie in relatie tot het gebruik
Ondersteunende functies die in de verschillende primaire functies hergebruikt kunnen worden. Dat is nu een beperkte set die eenvoudig uitgebreid kan worden
Zichtbaar maken van de expertise en presenteren aan de diverse betrokkenen. Dit zal veelal in een grafische weergave zijn zoals boom, graaf of heatmap weergaven.
Autoriseren van de verschillende betrokkenen tot de expertise en de verschillende logische functies van deze oplossing
In een platform wordt samengewerkt aan expertise producten zoals cursussen, documenten, ideevorming, video's etc