In het samengestelde servicemodel is te zien hoe een service op een hoger abstractieniveau is opgebouwd uit kleinere services met een meer specifiek karakter. In dit model kantoorautomatisering wordt een tussenlaag van services opgenomen, dat hoeft niet perse, je zou ook direct de koppeling kunnen leggen naar Microsoft Office dat is afhankelijk van de context.
In deze uitwerking worden alleen applicatie services gemodelleerd en in de samenstelling opgenomen. Echter naast applicatie services kun je hier ook bedrijfsservices definiƫren. Denk hierbij aan de combinatie van de implementatie van Office en een servicedesk voor vragen bij problemen. Dat ligt nu buiten scope maar wordt op zeker moment relevant. Relevant hierin is dat er dan een knelpunt in de ArchiMate modellering ontstaat. Dat knelpunt kan desgewenst met serving relaties worden opgelost. ICT business services inbedden in de lagere architectuurlagen.
Versie | 1.0 | Creatie datum | 24-01-2019 |
Kantoorautomatisering is een applicatie service die vrijwel iedere roln in een organisatie ondersteund in het dagelijkse werk. Namelijk het bieden van functionaliteiten zoals tekstverwerking presentaties maken en dergelijke.
Dienstverlening aan de rest van de organisatie vanuit een specifiek deel van de organisatie. Hier wordt het mogelijk om vragen te stellen en problemen te melden bij het doen van de dagelijkse werkzaamheden en de ondersteuning vanuit ICT.
Maken van presentaties voor verschillende doelen en doelgroepen om kennis en informatie te presenteren
Ontsluiten van een samenstelling van een aantal functionaliteiten rond het beheer van persoonlijke en teamactiviteiten en communicatie.
Applicatie service voor het opstellen, beheren en muteren van teksten en documenten.